"Vietnam dosud těží uhlí jen povrchově a potřebuje rozšířit těžbu i na hlubinné doly," uvedl Houdek. V příštích letech proto Vietnam plánuje vybudovat asi 20 nových hlubinných dolů, do kterých INCO Engineering dodá veškerou techniku, která zajišťuje transport v dolech.
Výstavba prvního z dolů začne v únoru a hodnota dodávek od INCO Engineering pro něj bude činit asi 35 milionů dolarů (asi 628 milionů korun). V dalších letech budou na východním pobřeží Vietnamu stavěny větší doly a hodnota dodávek od české firmy se ještě zvýší.
Vyjednání kontraktu podle Houdka trvalo téměř pět let a vietnamská strana nakonec na dohodu přistoupila mimo jiné kvůli lokalizaci části výroby ve Vietnamu. "Ve Vietnamu všechno trvá dlouho. Nemají rádi, když je tlačíte," řekl Houdek. "Lokalizace výroby nakonec zčásti rozhodla. Zde ve Vietnamu se budou vyrábět ty méně náročně komponenty," dodal. Pravidelné cesty do Vietnamu na jednání o zakázce během posledních pěti let podle Houdka stály INCO Engineering asi tři miliony korun.
Společnost INCO Engineering existuje od roku 1994, kdy byla založena jako pokračovatel více než stodvacetileté tradice těžních strojů a zařízení pro doly vyráběných firmou ČKD v Praze. Kromě České republiky a Asie má také zakázky například v Rusku a snaží se proniknout i na severoamerický trh. Firma vedle vlastní výroby rovněž využívá české i zahraniční subdodavatele
INCO Engineering se sídlem v Praze vlastní společníci Jan Houdek, Antonín Jaroš a Hynek Miler.