V rámci posuzování dopadů stavby na životní prostředí (EIA), která má v případě jaderné elektrárny mezinárodní rozměry, už podle Nečase česká strana obdržela více než 7000 vyjádření z Rakouska a dalších 3000 z Německa. V rámci územního řízení navíc stále chybí zanesení některých staveb do plánu územního rozvoje, existují i problémy s definicí staveb ve veřejném zájmu a zjednodušení procesu řešení smluvních vztahů s majiteli pozemků.
Návrhem řešení problémů dostavby jaderné elektrárny premiér pověřil ministerstva životního prostředí, průmyslu a obchodu, zahraničních věcí, dále ministerstvo pro místní rozvoj, ministerstvo dopravy a Státní úřad pro jadernou bezpečnost.
Licencování jaderných reaktorů zůstane dál v kompetenci Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, uvedl Nečas. Tato problematika podle něj musí nadále zůstat na úrovni přísně odborné, nikoliv se stát záležitostí s politickým rozměrem. Kromě české legislativy by v tomto případě mohla mít vliv pouze evropská legislativa, případně ještě názory Mezinárodní agentury pro atomovou energii.
Příslušné úřady se mají také zabývat otázkou výstavby dopravní infrastruktury v okolí jaderné elektrárny, kde bude kvůli očekávanému nárůstu kamionové dopravy potřeba zvýšit kapacitu stávající sítě silnic druhých a třetích tříd a zároveň urychleně dokončit dálnici D3 k rakouským hranicím, což je dlouhodobý požadavek Jihočeského kraje. Podle Nečase již požadavek na modernizace silnic přijal majitel elektrárny, společnost ČEZ. Ta na zvýšení kapacity komunikací v okolí elektrárny vyčlenila dvě miliardy korun.
Stavba třetího a čtvrtého bloku Temelína má být hotova nejpozději v roce 2025. Uchazeči by měli příští rok podat nabídky a v roce 2013 by mělo být rozhodnuto o vítězi.