Uživatelé Blackberry zaznamenávají výpadky v e-mailové komunikaci a mají špatný přístup k internetu a posílání zpráv. RIM uvedla, že pracuje na obnovení služeb. V úterý firma nejprve oznámila, že se jí podařilo problémy vyřešit, později však přiznala, že poruchy pokračují a z Evropy se rozšířily do Indie, Brazílie, Chile a Argentiny.
Analytici firmy RBC odhadli, že mimo Severní Ameriku může být poruchami postižena asi polovina ze 70 milionů uživatelů Blackberry. RIM sdělila, že výpadky způsobilo selhání jedné klíčové ústředny ve firemní infrastruktuře, čímž se nahromadilo velké množství neodeslaných dat.
Narušení služeb Blackberry je nejhorším problémem sítě od výpadku, který zasáhl před dvěma roky Severní Ameriku. Přichází v době, kdy se konkurenční společnost Apple chystá uvést tento týden na trh novou verzi telefonu iPhone 4.
Podle RBC mohou výpadky ohrozit reputaci RIM na klíčových trzích mladých uživatelů mobilních telefonů v rozvojových zemích. Ty firma přitahuje díky nabídce bezplatného servisu zasílání zpráv Blackberry Messenger (BBM).
RIM se nyní potýká s ostrou konkurencí iPhonů a telefonů založených na systému Android další americké firmy Google. Minulý týden se objevily spekulace o tom, že RIM je na prodej. Někteří investoři již pod vlivem posledních slabých čtvrtletních výsledků volají po rozdělení, prodeji nebo změně managementu firmy.