Dodávky počítačů HP do prodejních sítí se v minulém čtvrtletí zvýšily meziročně o 5,3 procenta a podíl firmy na světovém trhu stoupl na 17,7 procenta ze 17,3 procenta před rokem, uvedl Gartner. Konkurenční IDC odhadla tržní podíl HP na 18,1 procenta. HP se má přitom podle agentury Reuters do konce října rozhodnout, zda si svou divizi osobních počítačů ponechá, nebo ji prodá či oddělí do samostatné firmy.
Lenovo zvýšila podíl na trhu na 13,5 procenta z loňských 11,1 procenta a dostala se před Dell, jehož podíl klesl na 11,6 procenta. Lenovu nyní dopomáhá k expanzi spolupráce v prodeji laptopů s japonskou NEC, agresivní marketing a rostoucí domácí trh.
Prodej osobních počítačů v posledních čtvrtletích zpomalil do jednociferných čísel, s tím, jak se zákazníci obracejí k mobilním zařízením jako chytrým telefonům a tabletům a firemní výdaje na technologie oslabuje nepříznivý vývoj ekonomiky. IDC však v příštím roce předpokládá na trhu oživení, protože HP a další výrobci začnou prodávat menší "ultramobilní" počítače.
Prodej osobních počítačů na americkém trhu stoupl ve třetím čtvrtletí o 1,1 procenta na 17,8 milounu kusů, což byl první nárůst za tři čtvrtletí. HP zvýšila prodej na domácím trhu o více než 15 procent. "Navzdory potenciálnímu oddělení divize osobních počítačů evidentně funguje úsilí manažerů HP vytvářet zdání, že se nic neděje," uvedl Gartner.