„Hledáme konsorcium firem tvořené renomovanou mezinárodní realitní kanceláří a subjekty z oblasti finančního poradenství a řízení projektů,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele ČD pro správu majetku Milan Matzenauer způsob, jakým ČD chtějí majetek prodat. Podle něj dráha k provozu už nepotřebuje stovky budov, a nemá tedy smysl ročně vynakládat až 240 milionů korun na jejich údržbu a ostrahu.
Skutečnou cenu prodávaných nemovitostí stanoví strategický partner, který vzejde z výběrového řízení. Ten zároveň vypracuje prodejní strategii zbytného majetku a následně zajistí samotný prodej. Provize z prodeje bude záviset na konečné výši dohodnutých cen, uvedl dopravce.
Prodej majetku, se kterým by dráhy chtěly začít hned po ukončení výběrového řízení na zprostředkovatele, se uskuteční formou takzvaného "balíčkového prodeje". Jde o metodu, kdy se neprodávají jednotlivé budovy, ale vždy určitý celek budov a pozemků. Dopravce se tak vyhne situaci, kdy si kupující vyberou jen nejlukrativnější majetek a zbytek by poté drahám zůstal. Stejným způsobem se zbytného majetku nedávno zbavil i německý národní dopravce Deutsche Bahn, uvedly České dráhy.