RegioJet začal na trati jezdit koncem září. ČD následně oznámily snížení ceny jízdenek. Antimonopolní úřad poté sdělil, že cenovou politiku drah prošetří.
Žaluda uvedl, že snížení cen je součástí každoroční strategie Českých drah. Zároveň přiznal, že dopravce reagoval na vstup konkurence na trh. Odmítal však Jančurovo tvrzení, že ceny Českých drah jsou až o 30 procent nižší. "Naše ceny na trase Praha-Ostrava jsou stejné nebo vyšší než u RegioJetu," řekl. Jančura uvedl, že by České dráhy měly podobným způsobem zlevňovat také na jiných trasách.
Podle Žaludy zatím nástup RegioJetu Českým drahám nezpůsobil úbytek cestujících. Jančura potvrdil, že RegioJet bude rozšiřovat své služby i na další trasy a postupně bude pořizovat nové vozy.
RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha zatím jezdí tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat cenově a také kvalitou poskytovaných služeb.
Šéfové obou dopravních firem také uvedli, že koncem roku zvýší ceny jízdného kvůli vyšší sazbě DPH. U Českých drah to bude zdražení kolem čtyř až pěti procent. Zhruba čtyřprocentní zdražení chystá také RegioJet, uvedl Jančura. Snížená desetiprocentní sazba DPH vzroste od příštího roku na 14 procent. Od dalšího roku se obě sazby sjednotí na 17,5 procenta.
České dráhy i RegioJet se také chtějí účastnit výběrových řízení v krajích, která mají vlakovou dopravu nově otevřít i soukromým dopravcům. O vypsání soutěže informoval například již Jihomoravský kraj.