Kromě odpůrců letiště je na místě i desítka lidí, kteří naopak dostavbu letiště pdporují. Zpravodaji ČTK řekli, že jsou z Kolínska a přišli z vlastního rozhodnutí.
Lidé z obcí dotčených plánovaným leteckým provozem považují souhlas krajské rady s dostavbou letiště za "zradu vůči všem lidem, kteří v okolí žijí". Starostům se mimo jiné nelíbí předpokládaný nárůst hluku a emisí, stejně jako zvýšená dopravní zátěž v okolí letiště.
Hejtman David Rath (ČSSD) minulý týden uvedl, že chápe obavy lidí z okolí. Na druhou stranu prý musí brát v úvahu i požadavky lidí ze vzdálenějších měst, jako jsou Mladá Boleslav, Kolín a další, kteří by rozšíření Vodochod uvítali. Podstatně by se jim totiž zkrátila cesta na mezinárodní letiště.
Iniciativa Stop Letišti Vodochody nejvíce vytýká doplněné dokumentaci EIA, že údajně nesplnila některé připomínky ministerstva životního prostředí. "Už v předchozím podání jsme požadovali specifické zhodnocení dopadů na dětskou populaci. To se znovu nestalo," uvedl líbeznický starosta Martin Kupka (ODS). Do mapy hlukové zátěže vyznačily obce přesné lokace mateřských a základních škol včetně aktuálního počtu žáků a dětí. "Pokládáme za nezbytné, aby se s tímto argumentem zpracovatel popasoval," doplnil Kupka. Je to podle něho jedna z nejpodstatnějších připomínek.
EIA podle Kupky také nedostatečně hodnotí skutečný počet lidí, který bude zátěži vystaven. Zpracovatel počítá jen trvale žijící obyvatele, ale třeba v Líbeznicích žije ještě o 20 procent více lidí, kteří nejsou hlášeni. V ostatních obcích je situace podle starosty podobná.
Letiště, ležící severně od Prahy, chce v budoucnu odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících hlavně nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů a má konkurovat zejména pražské Ruzyni, kde se počet cestujících pohybuje kolem 12 milionů ročně.
khj zik jpt