Takzvaná mladoboleslavská tangenta není zahrnuta ve stavbách spolufinancovaných Evropskou unií, přesto Dobeš očekává, že se prostředky na její výstavbu podaří nalézt. Peníze bude hledat například v úsporách při výkupu pozemků podle vyvlastňovacího zákona či chystaných změnách při investicích Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). To se napříště má zaměřit pouze na páteřní liniové stavby a na minimum omezit doplňkovou infrastrukturu, jako jsou nadbytečné sjezdy, ekodukty a opravy objízdných tras, popřípadě část jejich financování přenechat obcím.
Severovýchodní část obchvatu má navázat na již hotovou nultou etapu u Bondy centra a měla by vyvádět dopravu z této lokality směrem k Intersparu a dále na výpadovky z města. Financování akce vychází z usnesení vlády a SFDI by na ní měl celkově přispět 300 miliony korun. Vlastní komunikaci postaví kraj, město mimo jiné zajistilo pozemky a především vybuduje chodníky a veřejné osvětlení.
Poslední stavební povolení pro stavbu severovýchodní části obchvatu města získá kraj v listopadu.