"DPP přistoupil k realizaci outsourcingu zejména z důvodu nevyužité kapacity jednotky Opravny tramvají, která je dána klesajícím počtem provozních oprav tramvají u nových typů vozidel," uvedl generální ředitel DPP Martin Dvořák. "Outsourcing služeb v oblasti oprav tramvají by měl přinést DPP výraznou finanční úsporu, která by mohla být využita na obnovu technologického vybavení," dodal.
Podle rámcové smlouvy by měla společnost Škoda Transportation zajišťovat outsourcing oprav tramvají celkem devět let. Dodavatel se v rámci výběrového řízení zavázal k odkupu technologického vybavení potřebného k opravě tramvají, který je v současnosti v majetku DPP.
"Celkové náklady outsourcingu za období devíti let dosahují v diskontovaných hodnotách zhruba 2,476 miliardy korun. Při variantě meziročního nárůstu mezd o tři procenta činí úspora v diskontovaných hodnotách 80,3 milionu korun, což je 3,06 procenta z celkových nákladů Opravny tramvají za celou dobu realizace outsourcingu, dodal Dvořák.
DPP loni hospodařil se ziskem 1,35 miliardy korun. Částku dopravní podnik využil na zaplacení neuhrazených ztrát z minulých let. Hospodaření DPP za rok 2010 dnes schválila dozorčí rada DPP.