Česká televize plánovala vysílání reklamy až do 11. listopadu

19.10.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ostrava (Ostrava) 19. října (ČTK) - Česká televize (ČT) plánovala vysílat reklamu až do 11. listopadu. Generální ředitel ČT Petr Dvořák dnes ČTK v Ostravě během zasedání Rady České televize řekl, že tak to bylo předjednáno se zákonodárci. Na případné porušení zákona upozornila vedení televize v těchto dnech Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Šéf Rady České televize (RČT) Milan Uhde zatím nechce stanovisko kolegů z jiné mediální rady komentovat a čeká na jejich písemné vyjádření.

Na to čeká i Dvořák. "Zatím jsme žádné informace neobdrželi. Už jsem ale zaúkoloval naše právní oddělení, aby se k tomu vyjádřilo. Nemáme v úmyslu porušovat zákon. Jednali jsme tak, jak jsme měli předjednáno se zákonodárci," řekl Dvořák.

O upozornění RRTV v úterý informoval server MediaGuru.cz s odvoláním na předsedkyni rady pro vysílání Kateřiny Kalistové. Novela zákona, která omezuje reklamní vysílání ČT, podle serveru totiž již vstoupila v platnost.

Podle Dvořáka televize plánovala vysílání reklamy do 11. listopadu 2011, což by měl být také oficiální konec digitalizace televizního vysílání v Česku. Blíže se k tomu nechtěl vyjadřovat. "Musíme vyhodnotit situaci. Zatím není znám nějaký jiný termín ukončení vysílání reklamy," řekl.

S Dvořákovou verzí souhlasí podle serveru iDnes.cz i senátor Jiří Oberfalzer (ODS), který je předsedou senátní komise pro sdělovací prostředky a zároveň také spoluautorem změny zákona o ČT, jež televizi o reklamu připravila. "Reklama v ČT má skončit po 11. listopadu letošního roku. Tak byla stanovena pravidla už v roce 2007 takzvanou digitalizační novelou a tato podmínka je stále platná," řekl senátor. Výtku Rady pro rozhlasové a televizní vysílání považuje za nedorozumění.

Jeho stranický kolega, senátor Richard Svoboda, který je členem senátní mediální komise a zároveň spoluautorem novely zakazující reklamu na ČT1 a ČT24, má ale na věc jiný názor. "Předpokládám, že rada dbá na to, aby všechny zákonné předlohy vešly v platnost tak, jak je v nich napsáno," řekl iDNES.cz Svoboda. ČT má podle něj dostatek prostředků, aby případné výpadky z reklamy nahradila pro digitalizaci z jiných zdrojů.

K problematice se dnes nechtěl příliš vyjadřovat šéf Rady České televize Milan Uhde. "Generální ředitel Dvořák nás informoval, že právní oddělení televize má odlišný právní názor než Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Je nutné tyto názory sjednotit a pak rozhodnout," řekl Uhde. Nepředpokládá, že by televize takto postupovala záměrně. "Pokud se prokáže, že pochybila, tak určitě ne z nějakých zištných a trapných důvodů, ale proto, že si špatně vyložila zákon," řekl Uhde.

Podle stanoviska RRTV ČT reklamu nezákonně vysílá na kanálech ČT1 a ČT24 od 14. října, kdy podle rady pro vysílání nabyla účinnosti novela zákona, která omezuje reklamní vysílání ČT. "Účinnost zákona nastala 14. října tím, že vyšla ve Sbírce listin. ČT jsme proto upozornili na to, že zákon porušuje," řekla serveru MediaGuru.cz předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová. Pokud ČT nebude na upozornění reagovat, může rada s veřejnoprávní ČT zahájit správní řízení. Televizi by pak hrozil postih až 2,5 milionu korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK