O dvě koruny bude dražší i cesta tramvají z Liberce do Jablonce, kde od ledna lidé zaplatí 22 korun. Papírové jízdenky koupené u řidiče v městských autobusech a tramvajích budou ještě o čtyři koruny dražší. V Liberci se ale jednotlivé jízdné zdražovalo naposledy v roce 2008. Podobně zdraží od Nového roku papírové jízdenky i v meziměstských autobusech a regionálních vlacích v Libereckém kraji, a to v průměru o devět procent.
"Zdražení má především kompenzovat zvýšení sazby DPH o čtyři procentní body, zohledňuje také navyšování cen pohonných hmot, ale hlavně má podpořit přechod uživatelů těchto papírových jízdenek k elektronickému jízdnému," vysvětlila důvody zdražení v Liberci Rosenbergová. Původně se diskutovalo o zražení až na 20 korun. "Poté co jsme zvýšili daň z nemovitosti a veřejnost se bude muset vyrovnat i s dopady vládních reforem, jsme se rozhodli tolik občany nezatěžovat," dodala primátorka.
Liberecký dopravní podnik přepraví svými autobusy a tramvajemi ročně v Liberci kolem 36 milionů cestujících, většina z nich využívá zvýhodněné předplatné, které se také měnit nebude. Asi 30 procent cestujících jezdí podle primátorčina náměstka Lukáše Martina (ČSSD) s papírovými jízdenkami, deset procent lidí platí jednotlivé jízdné kartou. Radnice předpokládá, že kvůli rozdílným cenám jízdenek se podíl cestujících s čipovou kartou v městské dopravě zvýší. Zdražení pouze papírových a SMS jízdenek zřejmě celý nárůst DPH a nákladů na pohonné hmoty nepokryje. "Město bude muset podle odhadů doplatit asi tři miliony," dodal Martin.
Městskou dopravu ve stotisícovém Liberci zajišťuje Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce (DPMLJ), který je největší společností ve vlastnictví města. Od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem společnosti také sousední Jablonec nad Nisou. Podnik zaměstnává 516 lidí. Společnost hospodařila loni s obratem 555 milionů korun a její hospodaření skončilo ziskem 1,811 milionu korun. Liberec letos dotuje městskou dopravu 205 miliony korun a dalších deset milionů má ještě přidat. V příštím roce by ale měla být podle Martina dotace zhruba o deset procent nižší.