Na zakoupené zájezdy klienti cestovní kanceláře neodletí, nicméně o své peníze nepřijdou, uvedl Okamura. Kancelář byla pojištěna na částku 4,5 milionu u pojišťovny Generali, která nyní klientům jejich neuskutečněné zájezdy proplatí. Zákonná lhůta pro vyplacení peněz je půl roku, doplnil Okamura.
"Podle našich informací podá tato cestovní kancelář v nejbližší době návrh na insolvenční řízení. Na její zájezdy zakoupené k tomuto datu se vztahuje uzavřené pojištění u pojišťovny Generali," uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger. "Klienti kanceláře, kteří ještě na dovolenou neodletěli, mohou nárokovat své oprávněné požadavky prostřednictvím naší asistenční služby," dodal.
Pojišťovna má na stránkách www.generali.cz škodní protokol, který stačí vyplnit a odeslat na adresu asistenční služby Europ Assistance, s.r.o, Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4. Ta pro Generali zajišťuje administrativu spojenou s likvidací pojistné události. K protokolu je třeba přiložit originály či ověřené kopie cestovní smlouvy uzavřené s cestovní kanceláří, dokladu o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu a dokladu o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž klient požaduje plnění.
Zhruba 60 klientů kanceláře neodletělo na dovolenou do Turecka už 27. září, protože jim firma nekoupila letenky. Těmto lidem společnost zájezdy stornovala a slíbila zaplacené peníze vrátit a nahradit vzniklé škody. Dosud ale lidem slíbené peníze nevyplatila, řekl Okamura.
CK Company Diamond Wind patří mezi malé cestovní kanceláře, která ročně odbaví přibližně 2000 klientů. Podle internetových stránek firmy byla založena v roce 1999 jako incomingová cestovní agentura. V závěru roku 2006 rozšířila působnost v rámci domácího trhu a získala oprávnění na provozování cestovní kanceláře.
Letos se do potíží kromě Diamond Wind dostaly cestovní kanceláře CK Karma tour, CK Pressburg, CK Parkam holidays, CK Via Vera a CK Viva Monde.