Primátor Petr Kajnar (ČSSD) řekl, že 34 procent městu zaručuje, že bude moci kontrolovat chod podniku. Kdyby partner získal menší podíl, nemuselo by to pro něj podle primátora být dostatečně výhodné. "Chceme, aby strategický partner, to znamená výrobce dopravních prostředků, přinesl do podniku nějakou licenci, nebo něco, co se dá vyrábět. Takže Ekova bude plnoprávným výrobcem s vlastním produktem, a ne jako dneska, když to tak řeknu, jenom montovnou pro ostatní firmy. Nemůžeme čekat, že by to někdo nabídnul, když bude mít jen 51 procent," řekl Kajnar. Důležité podle něj také je, že čím víc akcií město prodá, tím víc za ně dostane.
Odbory prodej většinového podílu zásadně odmítají. Obávají se ztráty dosavadního zisku. "Veškerou údržbu a opravy vozů teď musí dopravní podnik od své dceřiné společnosti nakupovat. Po vstupu strategického partnera bude zisk úplně jinde," uvedl už dříve předseda odborů DPO Ivo Protivínský. Dnes ČTK řekl, že na stanovisku odborů se od té doby nic nezměnilo.
DPO založil stoprocentní dceřinou společnost Ekova Elektric, aby oddělil svou komerční činnost od provozování městské hromadné dopravy, jak to požaduje evropská legislativa. Hodnota nové společnosti je zhruba půl miliardy korun.