Podle mluvčí Letiště Praha Michaely Lagronové jde zatím jen o ocenění nemovitostí letiště, na dalších několik miliard bude ohodnocena ještě provozní část letiště. "V obou případech jde jen o účetní hodnotu firmy. Podobnou mělo letiště i v roce 2008, když se uvažovalo o privatizaci," dodala. Podle ní by skutečná hodnota letiště byla zjistitelná až v případě reálné konkurenční soutěže o koupi této majetkové účasti.
Také podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky by cena při případném prodeji mohla být vyšší. "Privatizační cena za stoprocentní podíl má svůj skrytý půvab v podobě prémie nad férovou cenu určenou například znalcem," řekl. Podle něj by stále mohlo jít o cenu ve výši 20 až 25násobku ukazatele zisku před zdaněním a odpisy EBITDA. V praxi by tak suma mohla činit až 75 miliard korun, píše MfD.
Posudek je klíčový pro spojení Letiště Praha a Českých aerolinií společně se svými dceřinými společnostmi do Českého aeroholdingu. Loňský nápad spojení několika firem už pět měsíců posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a jde o jeden z nejsložitějších a nejdelších případů, které úřad projednává. "Do konce října chceme vydat rozhodnutí, celé se to chýlí ke konci," uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.
Kolik do společného podniku přinesou ČSA, zatím zůstává tajemstvím. Znalecký posudek reálné tržní ceny samotných ČSA nebyl podle deníku zatím nikde zveřejněn.
Součástí velkých změn budou prý i personální přesuny. Do čela aeroholdingu se postaví Miroslav Dvořák, který podle MfD odejde z čela Českých aerolinií. Podle zdrojů listu už firma na Úřadu civilního letectví žádá o změnu takzvané provozní příručky, z které Dvořák vypadne a nahradí ho současný předseda představenstva Philippe Moreels.