Termín dostavby dálnice se stále odkládá a pokud chce stát čerpat evropské dotace, čas na vyřešení očekávaného odvolání se mu stále zmenšuje. Pokud by bylo povolení vydáno v listopadu, po odečtení všech lhůt zbývá na vyřešen problémů už jen šest měsíců. Stát chce mít o dotacích na dálnici jasno do poloviny roku 2012. Kompletní povolení na chybějících 4,7 kilometru se řeší už od jara a mělo být vydáno v srpnu, od té doby se ale termín stále posouvá.
"Ještě nemáme pořád doplněné některé podklady a po dohodě s investorem raději čekáme na to, aby byla dokumentace úplná, než aby to potom někdo zrušil," řekl ČTK Soldon. Posledního opozdilce lovosičtí úředníci jmenovat nechtějí.
Z dřívějších vyjádření vyplývá, že se čekalo na doplnění dokumentace o dopadu na životní prostředí, která měl vydat teplický a ústecký magistrát. "Z teplické strany by už mělo být všechno v pořádku. Úředníci jsou instruováni, aby se snažili nezavdat příčinu dalším odvoláním, jak to je jen možné," řekl ČTK primátor Teplic Jaroslav Kubera (ODS). Vyjádření ústeckého magistrátu ČTK zjišťuje.
Dostavbu dálnice za zhruba 12 miliard korun poslední dobou komplikují nejvíc právě administrativní průtahy, navíc násobené soudními spory mezi státem a ekologickými organizacemi. Těch se stále vede okolo 15. Hlavní balík stavebních povolení, o nichž nyní stavební úřad znovu rozhoduje, zahrnuje kompletní šestikilometrový úsek od křižovatky Řehlovice k tunelu Radejčín.
Soudní tahanice komplikují i otevření tříkilometrového úseku z Lovosic k Bílince; hotový měl být už koncem letošního roku, v polovině září už ale ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) hovořil se starosty o roce 2012. Proti stavebnímu povolení na tento úsek se ekologové odvolali na krajský úřad, ten ale v úterý odvolání zamítl.
D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se ale vedou už od 90. let spory, v nichž v minulosti daly soudy několikrát zapravdu aktivistům. Mezitím automobilová doprava do severní poloviny Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí přes 10.000 aut denně. Obyvatelé obcí, jimiž náhradní trasy prochází, proto většinou nemohou ekologům přijít na jméno.