"Meziroční nárůsty výroby a odbytu svědčí o dobré kondici českého automobilového průmyslu. Je tudíž reálný předpoklad, že souhrnné výsledky za rok 2011 překonají rekordní výrobu z minulého roku," uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
Škoda zvýšila produkci o 21,5 procenta na 502.513 vozů, Hyundai Motor Czech vyrobila 174.687 vozů, což představuje podobný nárůst. Naopak kolínské TPCA výroba klesla o více než 11 procent na 218.525 vozů.
Celkově tuzemské automobilky vyrobily 916.415 silničních vozidel všech kategorií, tedy o 11,7 procenta více než loni. Domácí prodej vzrostl o pět procent a export se zvýšil o téměř 11 procent.
Výroba nákladních aut se snížila o deset vozů na 924 vozidel. Letňanská Avia zvýšila produkci o 52 procent na 434 vozů, naopak výroba Tatry o čtvrtinu poklesla na 490 aut.
Výroba autobusů se zvýšila o třetinu na 2421 vozidel. Irisbus zvýšil produkci o 35,5 procenta na 2050 autobusů. SOR rostl o 34 procent, když vyrobil 346 autobusů.
Týnecká Jawa jako jediný velký tuzemský producent motocyklů zvýšila výrobu o více než polovinu na 1034 strojů. Z toho 951 motocyklů mířilo na export.
Výroba přívěsů se zvýšila o 49 procent na 369 kusů a výroba návěsů stoupla o 43 procent na 405 vozidel.