"Evropská komise bude vydávat mapu takzvaných core a comprehensive sítí, v tuto chvíli tam je garantováno, že část R35 je v nich zakomponována," uvedl Dobeš. Předpokládá, že zhruba 40 procent potřebných peněz bude vyčleněno na spolufinancování výstavby z českého rozpočtu.
Ministr také uvedl, že proti dřívějším předpokladům ji stát nenechá postavit jako PPP projekt, tedy s pomocí soukromého sektoru. Na první dva úseky rychlostní silnice je v návrhu rozpočtu SFDI vyčleněno dvakrát 85 milionů korun na přípravu stavby, tedy na výkup pozemků, projektovou dokumentaci a zpracování posudků EIA a územních rozhodnutí.
"Jestliže se stavba dostala do evropských fondů, ty jsou po roce 2014 realitou a tím se realitou stává i výstavba silnice R35. Navíc je-li stavba dána do systému podpory, je jasné, že v roce 2020 bude stát," uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek (ČSSD).
Trasa budoucí silnice R35 v minulosti narážela na mnohé problémy. Nejdříve se vedly v krajském zastupitelstvu boje o její vedení takzvanou severní nebo jižní variantou, nakonec zvítězila jižní. Tuto trasu však v blízkosti Litomyšle napadl soukromý zemědělec Jan Vaňous, který tam vlastní pozemky, a se svými požadavky uspěl u soudu. Kraj proto musí územní plán v této oblasti přepracovat. Nekonfliktní zůstává úsek R35 z Opatovic na Pardubicku před Vysoké Mýto na Orlickoústecku.
Silnice R35, která spojí Čechy a Moravu, by se měla stát nejdelší rychlostní silnicí v zemi a odlehčit dálnici D1. Zárodek stokilometrové trasy R35 v Pardubickém kraji už existuje. Silničáři v roce 2009 zprovoznili tři kilometry rychlostní silnice v úseku Sedlice - Opatovice nad Labem, které končí mimoúrovňovou křižovatkou. V budoucnu bude silnice pokračovat na Vysoké Mýto, Litomyšl a dál na jihovýchod kolem Moravské Třebové na Mohelnici v Olomouckém kraji.