CzechTourism vypsal soutěž o nové logo za milion korun

24.10.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. října (ČTK) - Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism hledá novou podobu českého loga. Nyní používá vlaječku s nápisem Česká republika, nové moderní označení by mělo být pouze jednoslovné. Na dnešním setkání s novináři to uvedl generální ředitel CzechTourism Rostislav Vondruška. Vítězi soutěže centrála věnuje milion korun.

"Česká republika je včetně mezery 15 znaků, kratší Česko je marketingově daleko lepší," vysvětlil Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické. Jednoslovný destinační název by pro příště ocenil i Vondruška, s tím, že s výjimkou turistů z anglicky mluvících zemí už nyní nikdo termín Česká republika (Czech Republic) běžně nepoužívá.

Změna loga se bude týkat pouze propagace turismu, centrála nemá podle Vondrušky ambici vytvářet značku pro celou ekonomickou diplomacii. Současnou podobu má logo od roku 2002, průměrně se grafické podoby destinačních značek mění každých pět let, uvedl Marek Mráz z oddělení strategií a marketingové komunikace CzechTourism. Ke změně tak je prý nejvyšší čas.

Grafická podoba by měla odrážet některé ze základních pozitivních asociací, se kterou si turisté Česko spojují, vysvětlil Vondruška. Na základě průzkumu CzechTourismu vyplynulo, že si zemi asociují s pojmy jako módní, magická, tolerantní a snadno dostupná. Tyto kvality by do jisté míry měla odrážet i nová podoba značky.

Přihlášky do soutěže mohou zájemci podávat do 24. listopadu, 30. listopadu z nich odborná porota vybere vítěze. Soutěž je otevřená nejen pro profesionální grafiky, ale i pro studenty uměleckých vysokých škol. Logo by mělo být jedinečné, aby nešlo zaměnit s jinou zemí, musí být také snadno čitelné. Součástí soutěže je vytvoření propagačního sloganu, který bude do země lákat turisty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK