Čtvrtletní tržby společnosti stouply o 15 procent na 73,3 miliardy švédských korun. Firma zvýšila svůj tržní podíl v Evropě na 27,1 procenta z 23,8 procenta před rokem. Nárůst tržního podílu vykázala rovněž ve Spojených státech a Brazílii, napsala agentura AP.
"Během třetího čtvrtletí 2011 zůstala poptávka na většině trhů skupiny Volvo příznivá," uvedl generální ředitel podniku Olof Persson. "V Evropě jsme v poslední době zaznamenali mírné zpomalení," dodal. Upozornil, že tempo výroby je nyní o něco rychlejší než příliv zakázek, takže firma připravuje omezení produkce v Evropě začátkem příštího roku.
Automobilka předpokládá, že celkový prodej nákladních automobilů v Evropě v letošním roce stoupne na 240.000 vozů z loňských 179.000 vozů. V příštím roce však počítá s poklesem evropského prodeje o deset procent. V Severní Americe naopak očekává napřesrok růst o 20 procent, napsala agentura Reuters.
Volvo je druhým největším producentem nákladních automobilů na světě. Vyrábí rovněž autobusy, stavební zařízení, motory a součástky pro letecký průmysl. Divizi osobních vozů Volvo Car prodala automobilka v roce 1999 americké společnosti Ford Motor. Ta se loni dohodla na jejím prodeji čínské firmě Geely.
pmh vju