Vláda vyslovila k poslaneckému návrhu připomínky. Vadí jí, že autoři nedostatečně upřesnili, co znamená pojem "často". To je podle kabinetu nedostatečné vymezení. Vláda navíc už obdržela návrh ministerstva dopravy, který se touto problematikou také zabývá.
Podle zpravodaje k návrhu Josefa Smýkala (ČSSD) by navrhované změny přinesly výpadek asi 300 milionů korun. "Touto normou bychom zvýšili výpadek příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury," řekl Smýkal. Označil to za marketingové a populistické opatření a navrhl zamítnutí. Další sociální demokrat, Václav Votava, tvrdí, že návrh je diskriminační vůči menším dopravcům, kteří na slevu nedosáhnou.
Změna, která slevy umožní, by mohla podle rychlosti projednávání platit od února nebo března příštího roku. O slevách a jejich podmínkách by rozhodovalo ministerstvo.
Podle předkladatelů je jejich návrh v souladu s evropskou směrnicí, která umožňuje slevy až 13 procent. Připomínají také, že zavedení systému slev součástí loňské dohody mezi tehdejším ministrem dopravy Vítem Bártou a českými autodopravci s cílem posílit konkurenceschopnost českých dopravců na liberalizovaném evropském trhu.
Zavedení slev také podle poslanců přímo souvisí se zdražením mýtného o čtvrtinu od příštího roku. Mýtné už o čtvrtinu vzrostlo od letošního roku. Kamiony tak v průměru platí pět korun za kilometr.