Letiště Praha roste, i když ne v takové kapacitě, jako ostatní evropská letiště, připustil Pos. Za nižším nárůstem cestujících jsou zejména snahy o zeštíhlení nejsilnějšího dopravce na ruzyňském letišti, kterým jsou České aerolinie. ČSA v letošním roce zredukovaly sedačkovou kapacitu o 23 procent, uvedl Pos. Přestože počet cestujících ČSA poklesl jen o osm procent, nelze prý toto snížení ihned nahradit.
Na vině je podle Pose rovněž slabší poptávka po dovolených s leteckou dopravou, a tedy i pokles zájmu o charterové lety. Za to prý mohou potíže tradičních turistických destinací - Egypta, Tuniska nebo Řecka. I v zimním letovém řádu lze očekávat další stagnaci poptávky po charterové letecké dopravě, odhadl Pos.
Během zimy by u charterových letů mělo dojít k poklesu sedadlové kapacity o 8,3 procenta, uvedlo Letiště Praha. O 6,4 procenta by se naopak měla zvýšit kapacita u pravidelných síťových dopravců a o 1,4 procenta u dopravců nízkonákladových.
Novinkou v zimním letovém řádu bude pravidelné spojení Praha - Perm, kterou budou jednou týdně operovat aerolinie Tatatarstan Airlines a spojení Praha - Gdaňsk, které zajistí polská společnost OLT Jetair. Během zimního řádu, který platí od konce letošního října do 24. března příštího roku, zajistí spojení do 102 destinací ve 45 zemích světa celkem 52 dopravců včetně charterových. Nejvíce spojů z Prahy bude směřovat do Moskvy (56 týdně včetně charterových letů), na druhém místě bude Paříž (54 letů) a Frankfurt (53 letů).