Ministerstvo posuzovalo záměr vybudovat novou paralelní vzletovou a přistávací dráhu v délce 3550 metrů a související investice na ruzyňském letišti. Od srpna 2005 k tomu obdrželo víc než 3600 vyjádření, připomínek a podnětů z řad dotčených obcí, úřadů, veřejnosti a občanských sdružení. "Stanovisko EIA vydané ministerstvem životního prostředí je vítězstvím okolních dotčených obcí, které uspěly s podmínkou uzavření nejen nové dráhy v nočních hodinách, ale celého letiště po zprovoznění nové dráhy," uvedla Marta Machková z tiskového oddělení MŽP.
Výstavbu paralelní dráhy letiště považuje za jednu z klíčových nutností pro jeho další ekonomický rozvoj. Původně se s dokončením počítalo v roce 2010. Termín výstavby odsouvala i zdlouhavá jednání s vlastníkem pozemků pod plánovanou ranvejí - skupinou Penta a následná administrativní příprava stavby.
Vydané stanovisko je jedním z nezbytných odborných podkladů pro následné správní úřady, které poté budou rozhodovat například o vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Nejde tedy o rozhodnutí o realizaci záměru, upozornilo MŽP.
Paralelní ranvej by měla sloužit především pro přistání ze směru od Nebušic, zatímco z nynější ranveje budou letadla většinou pouze startovat, a to směrem na Jeneč. Kapacita dráhového systému by poté měla vzrůst na 72 pohybů za hodinu.