Podle ministerstva dopravy bude celá jihočeská část D3, která měří zhruba 110 kilometrů, dostavěna v roce 2017. "Nemám křišťálovou kouli, abych řekl, jestli je to reálný termín. Bude záležet na financích," uvedl Eybert. V současnosti je však z celé D3 zatím v provozu pouze patnáctikilometrová část mezi Meznem a Táborem.
Jihočeští politici pomalu ztrácejí trpělivost s opakovanými sliby na výstavbu D3. Dálnice měla už dávno stát nebo být ve vysoké fázi rozpracovanosti. Hejtman kraje Jiří Zimola (ČSSD) v úterý na mimořádné tiskové konferenci vyzval vládu, aby vyčlenila peníze na dostavbu dálnice, jinak kraj nepodpoří dostavbu Jaderné elektrárny Temelín. Zimola tak reagoval na fakt, že D3, a IV. železniční koridor vypadly z plánu prioritních dopravních staveb Evropské komise v letech 2014 a 2020. Podle ministerstva dopravy se výstavba komunikací nezastaví, bude ale potřeba hledat peníze v jiných programech EU.
Dostavba celé D3, která má měřit zhruba 170 kilometrů, přijde podle odhadů na 50 miliard korun. Ministerstvo dopravy nyní nedokáže odhadnout, kdy by mohla být dokončena středočeská část komunikace. Mluví se o termínu po roce 2020. Teprve před několika dny D3 získala kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, a protne tak turisticky oblíbenou oblast v Posázaví.