Zákaz nočních letů je pro frankfurtské letiště o to nepříjemnější, že jen krátce před jeho platností uvedlo do provozu třetí ranvej, která má zvýšit jeho kapacitu. Dosud se na něm přes noc mohlo uskutečnit v průměru 17 vzletů a přistání, což využívaly převážně nákladní aerolinky.
V noci na neděli je v plánu posledních 30 letů, ten úplně poslední v 01:45. V noci na pondělí už má od 23:00 do 05:00 panovat na letišti naprostý klid.
Na letecký provoz z ČR nebude mít noční přerušení provozu na frankfurtském letiště výrazný vliv. Podle Hany Hejskové, mluvčí Českých aerolinií, které pravidelné letecké spojení mezi oběma městy zajišťují, si uzavírka nevyžádá korekce v letovém řádu. Všechny spoje ČSA ve Frankfurtu přistávají nebo vzlétají v době, na kterou se avizované omezení nevztahuje, uvedla. Obdobně se vyjádřil i mediální zástupce Lufthansy Jan Laštovička. Podle něj změny neovlivní osobní přepravu, budou se ale muset upravit lety nákladního dopravce Lufthansa Cargo.
Největší německý letecký přepravce Lufhansa už oznámil, že mu zákaz způsobí ztráty v řádech milionů eur a bude kvůli němu muset upravit zimní letový plán. Část nočních letů své nákladní divize Cargo přesunul na společné letiště pro Kolín nad Rýnem a Bonn. Rozhodnutí hesenského soudu kritizovaly také další společnosti.
Jejich poslední nadějí je teď lipský správní soud. Jeho verdikt v tomto případě měl původně padnout na přelomu roku, tento týden však odsunul první slyšení na 13. března 2012. Konečné rozhodnutí vynese někdy po tomto datu. Pro aerolinky to ovšem znamená nejistotu, jak mají připravit letní letový plán, který začne platit 25. března.
Navzdory zákazu nočních letů umožní nová dráha frankfurtskému letišti uskutečnit přes zimu více leteckých spojů. Počet startů má vzrůst o téměř čtyři procenta na 4535 týdně a za hodinu odbaví 90 letů namísto dosavadních 83. Společnost Fraport, která letiště provozuje, si od jeho rozšíření slibuje, že zvýší množství přepravovaných cestujících z dosavadních 53 milionů za rok na 88,6 milionu ročně k roku 2020.