Zisk překonal odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří v průměru očekávali zisk 593 milionů eur. Tržby se však snížily o dvě procenta na 15,98 miliardy eur a zaostaly za očekáváním. Metro provozuje velkoobchody, obchody s elektronikou, hypermarkety a obchodní domy.
Mnoho evropských maloobchodních společností v posledních měsících zhoršilo své výhledy hospodaření kvůli růstu cen, nízkému zvyšování mezd a vládním úsporným opatřením. Důvěrou spotřebitelů také otřásá dluhová krize v eurozóně. Metro má problémy hlavně s poklesem tržeb v obchodech s elektronikou, protože spotřebitelé prudce omezují výdaje hlavně za zboží, které nepovažují za nezbytně nutné.
Firma varovala, že pokud nebudou tržby v hlavní předvánoční sezonně vyšší než loni, nepodaří se jí zřejmě splnit cíl růstu na celý letošní rok. Ten počítá se zvýšením zisku o deset procent.
Metro provozuje více než 2100 obchodů ve 33 zemích světa. Ve střední a východní Evropě působí společnost od roku 1993, v České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash&Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních center a podle tržeb patří mezi největší obchodní řetězce v zemi.