Jejich křídlo má pevnou výplň obvykle z trapézového, žárově pozinkovaného ocelového plechu, která bývá různě profilovaná: do podoby svislých i vodorovných prolisů, kazet, vzoru rybí kosti aj. Vrata se vyklápějí kolem vodorovné osy do horizontální polohy a následně zasouvají pod strop.
Oblíbeným, ale dražším typem jsou vrata sekční, která se otevírají stejným způsobem, ale jejich pohyb usměrňují vodicí drážky. Výplň vrat proto sestává z jednotlivých sekcí, vlastně širokých lamel, často ve tvaru čtvercových nebo obdélníkových kazet, které se vysouvají kolmo nahoru jako roleta a pod překladem se v pravém úhlu zalamují podél stropu. Ponechávají více prostoru uvnitř i vně garáže, jejich osazení nevyžaduje tolik volné plochy v nadpraží a v ostění, což je mimo jiné výhodou i při stavebních úpravách starší garáže, kde bývá problém s omezenou průjezdnou výškou.
Roleta s novou tváří
Rolovací vrata sice nezapřou princip starých mechanicky ovládaných plechových rolet, ale designem, funkčností a spolehlivostí je nepřipomínají ani v nejmenším. Jsou vlastně obměnou lamelových předokenních rolet, a proto se jim někdy říká též roletová.
Pohybují se v bočních vodicích kolejničkách a navíjejí se do hliníkového boxu nad překladem. Neosvědčují sice takovou mechanickou pevnost a tepelně izolační schopnost jako předchozí typy, ale zase nepotřebují žádnou konstrukci, dovolují využít veškerý prostor garáže včetně stropu a stejně jako vrata sekční nijak neomezují ani plochu před garáží. Zhotovují se přesně na míru a dodávají se zpravidla s trubkovým elektropohonem; ruční ovládání pomocí kliky slouží většinou jen jako záloha v případě výpadku elektrického proudu.