Důvodem prosincové úpravy cen je zvýšení nákladů zejména na energii a sladovnický ječmen. "Zdražení se týká vybraných značek a typů balení napříč celým portfoliem a zahrnuje jak sudové, tak balené pivo," dodal mluvčí. Cena výčepního piva (dříve "desítky") se zvýší v průměru o 0,50 Kč za půllitr, ležáky ("jedenáctky" i "dvanáctky") zdraží zhruba stejně. Oslovené restaurace budou většinou nárůst ceny kopírovat a půllitr by tak měl zdražit zhruba o jednu korunu.
"Pro zachování unikátních vlastností značek našich piv používáme kvalitní české suroviny, které jsou pro ně typické. V kvalitě neděláme žádné kompromisy a nakupujeme ty nejlepší suroviny včetně sladovnického ječmene, který tvoří ve výrobě piva nejvýznamnější položku. Neustále hledáme způsoby, jak efektivně řídit naše podnikání a zajistit, aby pivo, český národní nápoj, zůstalo pro pivaře cenově dostupný," komentoval pohyb cen generální ředitel Prazdroje Doug Brodman.
Skupina s pivovary Plzeň, Nošovice a Velké Popovice se zhruba polovičním podílem na trhu uplatnila loni na českém trhu sedm milionu hektolitrů piva, meziročně o osm procent méně v souladu s celkovým poklesem českého pivního trhu. Důvodem propadu byl výrazný nárůst spotřební daně v lednu 2010 v kombinaci s ekonomickou krizí. Letos by měl podle Českého svazu pivovarů a sladoven český pivní trh stagnovat nebo mírně vzrůst. Za sedm měsíců se produkce meziročně zvýšila o 0,9 pct.
Prazdroj vykázal za finanční rok od dubna 2010 do konce letošního března hrubý zisk 4,18 miliardy korun, meziročně o 11 pct nižší. Tržby meziročně klesly o 5,5 pct na 14,56 miliardy korun.