Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem železničních projektů, začne stavba okamžitě a dokončená by měla být v roce 2014. To je důležité zejména kvůli tomu, že stavbu chce SŽDC spolufinancovat z Operačního programu doprava (OPD I.), a proto musí být dokončena do roku 2015, uvedl Pavel Habarta, pověřený řízením SŽDC.
Původně se měl most přes Radbuzu stavět s pomocí lešení nad řekou. Nové řešení spočívá v tom, že se most postaví na jednom břehu a poté se pomocí jeřábu na místo položí najednou, vysvětlil generální ředitel společnosti Skanska Dan Ťok. Celá stavba se podle něj tímto řešením nejen zlevní, ale i urychlí.
Ušetřené prostředky půjdou na další stavby III. tranzitního železničního koridoru, konkrétně na financování úseku Smíchov - Černošice a Karlštejn - Beroun. S oběma těmito stavbami se původně v programovacím období OPD I. nepočítalo, nyní do něj podle Habarty zařazeny budou. Na obou úsecích se začne stavět do roku 2013 a dokončeny budou do roku 2015. Na trati poté zůstane poslední úsek, Černošice - Karlštejn, který bude spolufinancován z OPD II.
O vztahu ministerstva dopravy a Skansky se v nedávné době psalo mimo jiné v souvislosti s reklamačním řízením úseku dálnice D11, kde se zvlnil povrch nově postavené vozovky. Obě strany také řešily stavbu na D1 v úseku Kroměříž- Říkovice či sesuv půdy na D47 spolu s reklamačním řízení u takzvané "Svitavské radiály". Podle Dobeše byly spory smírně vyřešeny s tím, že v případě D11 bylo pochybení shodně na obou stranách, v ostatních případech chyby uznala Skanska.
Podle Ťoka náklady na opravu zmíněných komunikací společnost vyjdou zhruba na 10 milionů korun. Na tyto vady a nedodělky si Skanska, stejně jako každá jiná firma, vytváří rezervu a právě z této rezervy peníze použije, doplnil Ťok.