Cena měsíčního kuponu by od ledna podle návrhu ministerstva vzrostla z 350 na 440 Kč, desetidenní známka by zdražila z 250 na 310 Kč. Ministerstvo od zdražení známek očekává zvýšení výběru za prodej kuponů o 750 milionů korun, které by šly na opravy silnic.
Nová výše zpoplatnění dálnic se podle ministra dopravy Pavla Dobeše nebude vymykat z evropského cenového průměru. Dražší roční dálniční známky jsou podle něj například v Rakousku za v přepočtu 1866 korun, ve Slovinsku za 2318 Kč a v Maďarsku za 3900 Kč.
Dražší než v Česku je cesta po dálnici podle Dobeše i v zemích, kde se za projetí zpoplatněných úseků platí přímo. Ve Francii a v Itálii jsou dálnice průměrně zpoplatněny částkou 144 Kč za 100 kilometrů. "Podle jednoduchého propočtu by český řidič měl za výkonové zpoplatnění trasy Praha - Kroměříž a zpět, pokud ji pojede více než dvakrát, zaplatit 1560 Kč. Tedy o 60 Kč více, než je uvažovaná nová cena dálničního kuponu, který jej ovšem opravňuje používat dálnice a rychlostní silnice po celý rok," dodal ministr.
V Česku se během loňského roku prodalo 4,7 milionu dálničních známek, za které stát utržil přes tři miliardy korun. Kromě časového zpoplatnění platí za projetí tuzemských dálnic a rychlostních silnic vozidla nad 3,5 tuny pomocí elektronického mýtného systému. Tento systém od řidičů kamionů a autobusů vybral zhruba 6,5 miliardy korun.