Podle Veselého po výrazném propadu výroby v předchozích dvou letech již nebylo letos příliš kam klesat. "Dosáhli jsme dna, tak bych to viděl," podotkl. Pivovarníkům letos podle Veselého poměrně přálo počasí, které je pro prodej piva nesmírně důležité. "My říkáme, že nejlepší marketingový ředitel je sluníčko," poznamenal. V prvních šesti měsících letos pivovary uvařily o 2,5 procenta více piva než v prvním pololetí loni, růst pak sice výrazně zbrzdil deštivý červenec, naopak slunečné a teplé září prodejům piva opět svědčilo. Již dříve za jeden z dalších důvodů zastavení poklesu výroby piva pivovarníci označili také návrat turistů do ČR.
Na český trh se podle Veselého letos stejně jako loni dováží stále větší množství levných piv ze zahraničí, zejména z Polska. "Dovozové výrobky jsou deklarované třeba jako prémium ležák, což je v Polsku legální, neboť tam to znamená, že je to pivo plzeňského typu," posteskl si. "Jenomže u nás to znamená nějakou kvalitu a nějakou hodnotu a to to pivo prostě nemá, ani vzdáleně," dodal.
Členské pivovary Českého svazu pivovarů a sladoven vyrobily v loňském roce 15,7 milionu hektolitrů piva, což bylo o 7,9 procenta méně než v roce 2009. Nejvíce klesla produkce výčepních piv, která byla bezmála o 13 procent meziročně nižší. Podle výrobců loňský pokles poptávky po pivu způsobilo především zdražení pěnivého moku způsobené zvýšením spotřební daně. Řada především menších pivovarů v předchozích dvou letech ze svazu z různých důvodů vystoupila.
Lídr pivního trhu Plzeňský Prazdroj minulý týden oznámil, že kvůli růstu cen vstupů, zdraží od prosince ceny svých produktů v průměru o 2,5 procenta. Ostatní pivovary sice zatím zdražení neoznámily, nemohou ho ale prý vyloučit.