Úsek v táhlém stoupání z Lovosic do kopců má podle map zhruba 3,3 kilometru, v dálniční lokalizaci jde o 48. až 52. kilometr. Z větší části vede v trase původní silnice E55, která je kvůli výstavbě už několik let porůznu překládána a objem dopravy stěží zvládá. Zajímavostí dokončovaného úseku je silniční most nad obcí Vchynice, který bude kvůli hluku "zabalen" do skleněného tubusu. Náklady na tento úsek ŘSD neodhadlo. Celých zbývajících 16,4 kilometru přes středohoří mělo stát původně asi 12 miliard korun, tedy v průměru zhruba 750 milionů na kilometr.
Termín otevření křižovatky u Bílinky zpochybňovali ekologové, pak se začalo hovořit až o roce 2012. Podle ŘSD ale otevření už nic nebrání. "Úsek bude otevřený opravdu v polovině prosince, řeší se jen, který den to přesně bude," řekla ČTK Ledvinová.
"Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovou podkrušnohorskou aglomerací a dál se severní částí Německa, ale dokončená stále není, přestože se staví už od 90. let. Na pražském konci se už potýká s kvalitou asfaltu mezi 0. a 18. kilometrem a na podzim tam začaly rozsáhlé opravy. Kvůli frézování a pokládce nového povrchu bývá provoz často sveden do jednoho pruhu a tvoří se až sedmikilometrové kolony, donedávna na D8 věc nevídaná. Podzimní opravy potrvají podle ŘSD do 18. listopadu. "Další jsou naplánované na příští rok," uvedla Ledvinová.
Po otevření Bílinky bude chybět asi 13 kilometrů přes CHKO České středohoří, pro něž ale stále schází stavební povolení a staví se jen zčásti. Vinu na tom nesou především spory ekologů a úředníků. Doprava je mezitím vedena po objízdných trasách přes Teplice a Ústí nad Labem, obě denně využije okolo 10.000 aut.
S rozdělením dopravy mezi obě trasy nový úsek zřejmě zahýbe, místní očekávají, že snazší cestou přes středohoří začnou jezdit i auta, která dosud jezdí podél Labe. "Jsou tu z toho obavy, ale nikdo pořád neví, co to bude obnášet. Budeme teď jednat se starostou a možná zkusíme začít jednat, že by se provoz v určitých časech mohl regulovat," řekl ČTK Petr Pokorný z Občanského sdružení Za bezpečnější dopravu v okolí Velemína. Jedním z řešení by podle něj mohl být jednostranný zákaz vjezdu kamionů v dopravních špičkách.