Podle analytičky Gartneru Annette Jumpové byl trh negativně poznamenaný celkovou ekonomickou situací a nejistotou v eurozóně. "Důvěra firem a spotřebitelů výrazně klesla a mnoho koncových zákazníků své nákupy odložilo nebo zcela zrušilo. Slabá poptávka byla i ve veřejném sektoru a jen o něco lepší byla situace mezi firmami," uvedla.
Ve 3. čtvrtletí byl podíl notebooků na celkovém prodeji 79 procent. Zatímco ale prodej stolních PC klesl jen o sedm procent, prodej mobilních počítačů byl nižší o téměř 19 procent. Prodej firmám se snížil o čtyři procenta, poptávka domácností se snížila o třetinu.
Nejprodávanější značkou v samotném třetím čtvrtletí byla HP s 88.696 prodanými PC, která odsunula na druhé místo loni vedoucí Acer. Ten prodal 66.789 počítačů. Třetí příčku obsadil Asus a čtvrtou Lenovo, pětici nejprodávanějších uzavírá Dell.
V první pětce Lenovo proti stejnému období loni nejvíce posílilo, když zvýšilo prodej o 38 procent. První HP rostla o pět procent.