"Nemyslím si, že by výběrové řízení něco změnilo, kvalita a zkušenosti pana Wejnara jsou takové, že by s největší pravděpodobností stejně vyhrál, podporuje ho většina představenstva," řekl dnes ČTK předseda představenstva dopravního podniku Roman Šotola (ČSSD). Otázku definitivního vedení podniku navíc podle něj bylo nutné řešit rychle. "Potřebujeme někoho fundovaného, kdo dokáže vyčíslit náklady na provoz městské dopravy a přesvědčit radu a zastupitele, která bude rozhodovat o financování MHD pro příští rok," dodal Šotola.
Čtyřicetiletý Wejnar je zkušeným odborníkem, který do Liberce přišel ze sousedního Jablonce. V minulosti působil ve vedení někdejší ČSAD Jablonec (dnes BusLine), kde měl na starosti městskou dopravu. Wejnar nepřichází do čela podniku v lehké době, čekají ho úsporná opatření. Město Liberec, které je majoritním vlastníkem společnosti, totiž chystá omezení dotací. Letos dostala firma 205 milionů korun, v příštím roce by to podle předběžných informací mělo být o 15 milionů méně.
Už letos musel dopravní podnik přistoupit k úsporám. Od začátku října se prodloužily intervaly u tramvajových spojů, jejichž celkový počet se snížil zhruba o 12 procent. Zatímco ještě v září vypravoval denně podnik v průměru 141 tramvají, teď jich je 124. "Úpravy se nedotkly ranní špičky ani víkendů, žádné stížnosti jsme zatím v této souvislosti neměli," řekla Poršová. Podobné prodloužení intervalů mezi spoji připravuje podnik i na autobusových linkách, platit by mělo od 14. listopadu.
"Kromě toho ale také některé spoje posílí podle požadavků občanů. Například na lince 57 přibyly čtyři nové spoje pro posílení provozu z Fügnerovy ulice do zastávky Stodolní," řekla Poršová. Na základě žádostí cestujících přibyla i nová zastávka na autobusových linkách 22, 25 a 35 přidána zastávka u Textilany. Přibude i spojů obsluhovaných nízkopodlažními autobusy a tramvajemi. "Zároveň probíhá rozsáhlý průzkum na všech linkách MHD ve městě, na jeho základě budou v průběhu roku 2012 postupně upraveny intervaly na všech linkách," dodala Poršová.
Od Nového roku navíc v Liberci zdraží jízdné v městské dopravě. Cena základní jízdenky se zvýší z 16 na 18 Kč, za SMS jízdenku zaplatí nově cestující 22 korun místo 20. Zdražení se ale týká jen papírových a SMS jízdenek, cestování s elektronickou kartou opuscard nepodraží. Podobně zdraží od ledna cestování s papírovými jízdenkami i v regionální veřejné dopravě v celém Libereckém kraji.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce (DPMLJ) je největší společností ve vlastnictví Liberce. Od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem společnosti také sousední Jablonec nad Nisou. Podnik zaměstnává 516 lidí a vedle městské dopravy provozuje také další služby, které pomáhají vylepšit hospodaření. Podnik má autoškolu, provozuje komerční linku Liberec - Praha a má i vlastní cestovní agenturu. Významné příjmy tvoří reklama. Společnost s více než půlmiliardovým obratem přepravila loni 36 milionů cestujících.