Letoun A350 má být odpovědí Airbusu na nový stroj 787 Dreamliner amerického konkurenta Boeing. Podle nového harmonogramu začne A350 přepravovat cestující v první polovině roku 2014, tedy až o šest měsíců později, než se předpokládalo, napsala agentura AP.
Provozní zisk společnosti EADS ve čtvrtletí klesl o 15 procent na 322 milionů eur. Výrazně však překonal očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na pouhých 51 milionů eur. EADS navíc zlepšila odhad letošních zakázek divize Airbus na 1500 letounů z původně předpokládané tisícovky strojů.
"Věřím, že trh s komerčními letouny bude v příštích letech pokračovat v růstu navzdory slábnutí makroekonomického prostředí a zejména evropských ekonomik," uvedl finanční ředitel EADS Hans Peter Ring. Firmy Airbus a Boeing nyní navzdory problémům ve vyspělých zemích zvyšují výrobu, aby uspokojily poptávku na rozvíjejících se trzích, zejména v Asii a na Blízkém východě, napsala agentura Reuters.
Boeing v září dodal první letoun 787 Dreamliner japonské letecké firmě All Nippon Airways (ANA). Letoun je z velké části vyroben z kompozitních materiálů místo hliníku. Je tak lehčí a podle výrobce má o pětinu nižší spotřebu paliva než jiná středně velká letadla.