"Pokud by hodnota koruny spadla na 27 korun za euro a viděli bychom, že to není krátkodobý výkyv na pár dnů, tak bychom se otázkou přehodnocení výše katalogových cen museli zabývat," řekl ČTK marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma. Neuvedl ale, k jak vysokému zdražení by v tomto případě cestovní kancelář přistoupila. Cena by se podle Zímy v každém případě měnila pouze u nově kupovaných zájezdů. Stávajícím zákazníkům, kteří již mají zájezdy koupené, by cestovní kancelář podmínky neměnila.
"Oslabování koruny nesouvisí s vývojem české ekonomiky, doléhá na něj však strach z dalšího vývoje na finančních trzích," uvedl analytik Patria Finance David Marek. Pokud se podle něj podaří nalézt způsob, jak dluhovou krizi zmírnit a ukončit, může se kurz koruny vrátit mezi 24 a 25 Kč za euro. V opačném případě je možné spekulovat o hranicích 28, 29 nebo 30 Kč/EUR.
Cestovní kancelář Firo-tour má podle mluvčí společnosti Pavlíny Pešové úpravu cen v souvislosti se změnou kurzu koruny zakotvenou přímo ve smluvních podmínkách. Pro zimní sezónu kancelář cenu kalkulovala při hodnotě koruny 24,30 KČ/EUR. Ke zvýšení ceny by koruna musela k této hodnotě oslabit o deset procent a nacházet se tak zhruba na hodnotě 26,7 koruny za euro, vysvětlila Pešová.
Oslabování koruny se u CK Fischer může nejdříve promítnout do cen zájezdů v nových cenících, uvedl její mluvčí Dan Plovajko. Pokud oslabování koruny nepřestane, cena zájezdů by mohla od poloviny ledna vzrůst o pět procent. Pokud by koruna dále neoslabovala a zůstala na současné úrovni, změnila by kancelář ceny pouze u vybraných destinací, doplnil Plovajko.
Oslabování koruny rovněž sníží útraty českých turistů na místě pobytu. Pro cestovní kanceláře je toto důležité zejména kvůli prodeji fakultativních výletů, řekl ČTK mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří (AČCKA) Okamura. Tyto příplatkové výlety jsou ale pro cestovní kanceláře velice důležité, protože někteří touroperátoři základní cenu zájezdů snižují na nejnižší úroveň a tuto ztrátu dofinancují z prodeje výletů.