Zachování všech čtyřech pruhů i za cenu jejich zúžení je jediná možnost, jak během výstavby udržet na dálnici provoz a zabránit tomu, aby řidiči sjížděli a vyhledávali objízdné trasy, vysvětlil Švorc. Zachování počtu pruhů bude údajně z hlediska postupu složitější, časově náročnější a nejspíše si tento požadavek vyžádá navýšení investice. Omezení provozu na D1 do jednoho pruhu ale už dnes vyvolává několikakilometrové kolony, a proto je tento požadavek plně legitimní, dodal.
Během dnešní schůzky policie s investorem stavby, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), probírala časový harmonogram oprav a způsob vedení dopravy v dotčených místech. Další setkání se už neuskuteční na celorepublikové úrovni, ale budou na nich konkrétní opatření probírána s úřady, kterých se budou jednotlivé opravy přímo dotýkat.
Podle Švorce je pravděpodobné, že k 1. březnu, kdy ministerstvo dopravy začátek stavebních prací plánovalo, se zahájení opravy nejspíš nestihne. Vzhledem ke lhůtám, které jsou potřebné na zadání stavby a výběrová řízení, by bylo nutné tato řízení vyhlásit okamžitě, uvedl Švorc. Práce se tak pravděpodobně posunou na letní měsíce a během jara se bude investor věnovat projednání dopravních opatření a všech možných dopadů, které stavba může mít.
O modernizaci dálnice ministerstvo dopravy rozhodlo letos v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl s rekonstrukcí dálnice začít na jaře příštího roku. Úřad na tuto stavbu plánoval přesunout část peněz z jiných projektů financovaných z Operačního programu doprava (OPD). Konkrétně šlo o výstavbu dálnice D8, kde kvůli průtahům v projektovém řízení hrozí, že stavba nebude zahájená v termínu a stát o evropské peníze přijde.