Rozhodující podíl na výrobě vozidel v ČR má výroba osobních automobilů. Ta se zvýšila o 107.960 aut na 997.506 vozů. Nárůst je dán zvýšením výroby ve Škodě Auto o 19 procent a v Hyundai Nošovice o 21 procent. Za celý letošní rok očekává sdružení zvýšení výroby osobních aut o 9,5 procenta na 1,177 milionu vozů.
"Údaje o výrobě a exportu vozidel za leden až říjen tohoto roku potvrzují, že domácí automobilový průmysl je v současné době skutečným motorem české průmyslové výroby. Nejedná se přitom jen o výrobce vozidel, ale i o celou řadů výrobců skupin, dílů a příslušenství vozidel. Ti se na průmyslové produkci a exportu českého automobilového průmyslu podílejí zhruba 45 procenty," uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
Výroba nákladních aut se snížila téměř o desetinu na 977 vozů. Zatímco letňanská Avia vykázala nárůst o 26 procent, produkce Tatry o 27 procent klesla. Za celý rok sdružení čeká pokles o osm procent. Produkce autobusů se zvýšila o 37 procent na 2816 vozidel. Za letošek by měla výroba vzrůst o pětinu na 3250 autobusů.
Výroba motocyklů se zvýšila o 93 procent na 1040 strojů. Domácí prodej přitom vzrostl o 54 procent a export o 97 procent. Produkce motorek se podle sdružení za celý rok 2011 zvýší o 45 procent na 1150 strojů.