V celé Evropské unii plus třech zemích Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) se počet registrací nových automobilů snížil meziročně o 1,4 procenta na 1,04 milionu, uvedla agentura Reuters.
Na klesajícím evropském trhu nyní prudce získávají jihokorejské automobilky, zejména na úkor japonských vývozců, které podkopává vysoký kurz jenu. Prodej vozů Hyundai v říjnu vzrostl o 18 procent a odbyt sesterské značky Kia vyskočil o 36 procent. Japonské Toyotě naopak prodej v Evropě klesl o 13 procent a Mazdě o 28 procent.
Z evropských značek vykázaly nejhorší výsledky automobilky jihoevropských zemí, které mimo jiné kvůli poklesu jejich konkurenceschopnosti ohrožuje dluhová krize. Nejhůře dopadl v říjnu italský Fiat, jemuž počet nových registrací klesl o 13 procent a jeho podíl sestoupil pod úroveň německého výrobce luxusních vozů Audi ze skupiny Volkswagen.