Praha je pro cizince oblíbená z hlediska nákupní turistiky

16.11.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. listopadu (ČTK) - Praha je jedním z deseti nejnavštěvovanějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení. Nejlépe se lidem nakupuje v Londýně, Madridu a Barceloně. Vyplývá to z výzkumného programu informační divize britského týdeníku The Economist, sdělila ČTK Lucie Prachmanová za společnost Global Blue, která výzkum sponzorovala.

Odborníci v oblasti mezinárodního nakupování vycházejí ze všeobecného nákupního indexu, který měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.

"Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou," uvedl produktový ředitel informační divize Alasdair Ross. Index má pomoci obchodníkům a značkovým prodejcům lépe se rozhodovat a online podoba tohoto ukazatele umožnit cestovatelům najít vhodné město pro nákup podle jejich představ, doplnil výkonný ředitel společnosti Global Blue Per Setterberg.

Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Celkové výsledky indexu (prvních deset měst): 1 Londýn 67,3 =2 Madrid 67,1 =2 Barcelona 67,1 4 Paříž 65,5 5 Řím 62,9 6 Berlín 62,3 7 Lisabon 61,6 8 Amsterdam 61,3 9 Praha 59,7 10 Budapešť 59,6

Pramen: Economist Intelligence Unit (EIU - informační divize časopisu The Economist)

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK