Odborníci v oblasti mezinárodního nakupování vycházejí ze všeobecného nákupního indexu, který měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.
"Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou," uvedl produktový ředitel informační divize Alasdair Ross. Index má pomoci obchodníkům a značkovým prodejcům lépe se rozhodovat a online podoba tohoto ukazatele umožnit cestovatelům najít vhodné město pro nákup podle jejich představ, doplnil výkonný ředitel společnosti Global Blue Per Setterberg.
Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.
Celkové výsledky indexu (prvních deset měst): 1 Londýn 67,3 =2 Madrid 67,1 =2 Barcelona 67,1 4 Paříž 65,5 5 Řím 62,9 6 Berlín 62,3 7 Lisabon 61,6 8 Amsterdam 61,3 9 Praha 59,7 10 Budapešť 59,6
Pramen: Economist Intelligence Unit (EIU - informační divize časopisu The Economist)