Ikea v Praze kvůli poukázkám na nákup zdarma čeká nápor zákazníků

16.11.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. listopadu (ČTK) - Obchodní domy Ikea v Praze-Zličíně a Černém Mostě budou ve čtvrtek ráno zřejmě čelit náporu zákazníků. Ikea při příležitosti otevření zrekonstruovaného obchodního domu Černý Most na státní svátek 17. listopadu rozdá prvním pěti stovkám návštěvníků svých pražských prodejen poukázky na nákup zboží v hodnotě 2000 korun a zlevní vybraný nábytek a jídlo. Další nabídky Ikea v Praze naplánovala i na závěr tohoto týdne.

Mluvčí společnosti Petr Chadraba dnes ČTK řekl, že Ikea v souvislosti s akcí očekává zvýšený zájem zákazníků. "Například na Černém Mostě by počet návštěvníků v závěru týdne mohl vzrůst až na dvojnásobek," uvedl. Ikea proto u obchodních domů Černý Most a Zličín postaví z mobilního zábradlí koridory, aby ve čtvrtek ráno usměrnila případné davy. Zvýší také počet pracovníků bezpečnostní služby a povolá lékaře, u prodejny Černý Most bude přistavena sanitka.

Plánovaná akce vzbudila rozruch mezi facebookovými fanoušky firmy. Někteří se na akci těší, jiní mají obavy. "Bude od čtvrtka i jiná akce kromě šeků pro prvních 500 stanujících před prodejnou?," zeptala se na Facebooku jedna ze zákaznic. Jiní přiznali, že plánovaný nákup raději odloží na jiný den. "Spoustu platících zákazníků, kteří tam měli v úmyslu v těchto dnech nakupovat, to odradí a lovci slev se ušlapou. Ucpané příjezdové cesty, plná parkoviště a hromada naštvaných a nadávajících lidí," napsala jiná zákaznice.

Ikea akci zorganizovala jako oslavu dokončení rekonstrukce obchodního domu v Praze-Černém Mostě, jehož plocha se díky stavebním úpravám zvýšila o zhruba 50 procent na 36.500 metrů čtverečních. Ikea na tuzemském trhu provozuje čtyři obchodní domy a je největším prodejcem nábytku v ČR. Mezi tuzemskými obchodníky s nábytkem v poslední době kvůli oslabené poptávce zákazníků zuří cenová válka a předhánějí se v nabídkách slev, které činí i několik desítek procent.

Češi podobné akce vyhledávají. Například v roce 2002 na otevření nového obchodu Electro World v Praze na Zličíně čekalo zhruba 10.000 lidí a v okolí prodejny zkolabovala doprava. Dramatický průběh měl v roce 2005 novoroční výprodej řetězce Carrefour, který lákal zákazníky až na 95procentní slevy. Výprodej tehdy provázely tlačenice, rvačky a chaos.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK