List ale také podotýká, že se dá čekat, že návrhy vyvolají odpor mocného automobilového průmyslu i Německa. Problémy s nadměrným hlukem z aut má i řada míst v Česku.
Podle připravovaných návrhů, na které list odkazuje, by měly limity pro většinu osobních aut nejprve klesnou z nynějších 74 na 70 decibelů, a to dva roky po případném vstupu nových pravidel v život. Po dalších pěti letech by se pak jejich úroveň snížila na 68 decibelů. Konkrétní normy by se týkaly jednotlivých typů vozidel. U nejtěžších nákladních vozů by se snížily postupně po dvou letech na 80 a po pěti letech na 78 decibelů. Německo i automobilový průmysl volají po pozvolnějším snižování limitů.
Naopak komise podle listu nenavrhne zavedení minimálních hlukových norem. O tom se hovoří kvůli téměř tichým elektrickým vozům a rizikům, které mohou představovat pro chodce.
Hlukové normy existující v EU již od 70. letech a byly naposledy změněny v roce 1996.