Cena za časové jízdné - měsíční, čtvrtletní, pololetní a roční jízdenky - byla podle Růžičky naposledy upravena před čtyřmi roky. Bez zvýšení cen by po změně v dani z přidané hodnoty z deseti na 14 procent přišel podnik za rok asi o tři miliony korun, uvedl ředitel DPKV Pavel Bohánek. Kdyby se nezdražovalo, muselo by pokrýt vzniklou ztrátu město. To však příští rok poskytne DPKV stejnou dotaci jako letos, tedy zhruba 63 milionů korun.
Úpravy se dotkly i zvýhodněné roční jízdenky za 200 korun, kterou využívají děti od šesti do 15 let, senioři od 70 let a dárci krve, držitelé stříbrné nebo zlaté Janského plakety. Nově za ni tyto skupiny zaplatí o 165 korun více. Jednotlivé jízdné zdražilo v Karlových Varech v roce 2010, a to základní jízdné ze 16 na 18 korun. O pět korun tehdy podražila i přestupní jízdenka, a to na 25 korun.
Podle Růžičky byla úprava časového jízdného nutná nejenom kvůli změně DPH, ale i vzhledem růstu cen nafty a zemního plynu, který DPKV jako pohon pro autobusy MHD také využívá. Takovou zátěž nelze snížit úspornými opatřeními v rozsahu dopravní obslužnosti ani ve vlastním provozu autobusů, řekl Růžička. "Mezi srovnatelnými městy jsme mezi těmi, kde je jízdné levnější. Třeba v Mladé Boleslavi zaplatí lidé měsíčně 600 korun," dodal.
DPKV uzavřel loňský rok se ziskem kolem 463.000 korun, v roce 2009 to bylo 452.000 korun. Cenové vyrovnání jízdného MHD z rozpočtu města přitom dosáhlo loni téměř 62,6 milionu Kč, dotace z rozpočtů obcí včetně Karlovarského kraje dosahovala téměř 3,6 milionu Kč a od obchodních řetězců, kam DPKV zajišťuje provoz linek, obdržel podnik přes 5,5 milionu Kč. Autobusy DPKV ujedou ročně kolem 2,6 milionu kilometrů a přepraví kolem 16 milionů lidí. Časové jízdné využívá kolem 18.000 lidí.