Dodávka opticky vycházející z populárního VW Transporteru vznikla ve spolupráci s Deutsche Post, která je jedním z největších odběratelů lehkých užitkových vozidel, a Vysokou školou výtvarných umění v Braunschweigu a je speciálně určená pro doručovací a logistické služby.
eT! dokáže bez řidiče následovat doručovatele po cestě od domu k domu nebo na povel přijede k doručovateli. Aby nemusel řidič při vykládání zásilek zbytečně vozidlo obíhat, je možné vozidlo ovládat i ze strany spolujezdce. Na průchozí straně spolujezdce jsou dvoustupňově elektricky ovládané posuvné dveře, které umožňují extrémně rychlé nastupování do vozidla a rovněž rychlý přístup k poštovním zásilkám.
"Provedli jsme podrobné analýzy procesů a potřeb zákazníků a na jejich základě jsme odvodili, jakým směrem se bude segment doručovacích a kurýrních vozidel v dlouhodobém horizontu vyvíjet. Náš výzkum jsme přitom zaměřili především na provoz s nulovými emisemi, na přizpůsobení vozidla stísněnému prostoru v městských centrech, na realizaci částečně automatizovaných jízdních funkcí, které smysluplně podporují a zjednodušují pracovní procesy, a na integraci nových komunikačních technologií," uvedl vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen Jürgen Leohold.
Dodávku pohání elektromotory v nábojích kol, což kromě nulových emisí vozu propůjčuje optimální využití vnitřního prostoru a maximální obratnost v centrech měst.
Podle zástupců VW nejde v tomto případě na rozdíl od elektrického golfu nebo mini auta up! o vozidlo, které by bylo k dispozici v blízké budoucnosti, dává ale signály o tom, jak by mohl od druhé poloviny tohoto desetiletí vypadat svět lehkých užitkových vozidel i z hlediska elektrického pohonu.