Při stavbě D47 měly být použity vysokopecní struska, hlušinová sypanina a takzvaný studený odval, jehož součástí je stavební suť, menší kousky dřeva a PVC. Podle Borovky bylo použití tohoto materiálu závazné pro všechny společnosti, které se do výběrového řízení na stavbu D47 hlásily. ŘSD prý rovněž přímo stanovilo, na kterých konkrétních úsecích měl být tento materiál použitý.
Podle Borovky jsou současné potíže způsobené tím, že použitý materiál je chemicky nestabilní a s postupem času v něm probíhají chemické reakce. V roce 2003, kdy byla stavba zahájena, nebyl ale podle Borovky nikdo schopen vlastnosti tohoto materiálu posoudit, protože v takovém rozsahu jej nikdo dosud nepoužil. Podobné komplikace v současnosti mají například v Belgii a Nizozemsku, kde rovněž použili jako stavební materiál odpad z průmyslové výroby, uvedl Borovka.
Úsek dálnice v délce zhruba osmi kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala právě Eurovia CS. Eurovia se v minulosti v Česku podílela například na rekonstrukci silnice I/44 přes Červenohorské sedlo, Úseku Libice - Dobšice na D11, Ejpovice - Černice na dálnici D5 a elektrizaci železniční trati Zábřeh na Moravě - Šumperk.