"V únoru zprovozníme náš montážní závod v Bulharsku," řekl listu marketingový ředitel čínské automobilky Wang Š'-chuej. "Továrna je prakticky hotová," dodal.
Firma předpokládá, že během prvního roku provozu prodá 8000 vozů vyrobených v tomto závodě. Automobily by se měly prodávat v Bulharsku a vyvážet do některých dalších zemí, například do Rumunska a Turecka. Ceny vozů společnosti Great Wall by měly v Evropě začínat od 8000 eur (zhruba 200.000 Kč), píše Frankfurter Allgemeine Zeitung.
V roce 2015 chce Great Wall vstoupit na trhy ve Švédsku a Norsku, poté hodlá zamířit také do Británie. Německo bude kvůli ostré konkurenci a vysokým nárokům až posledním evropským trhem, na který se Great Wall zaměří. "Nicméně tam chceme, čím dříve, tím lépe," řekl Wang.
Německý list Welt am Sonntag o víkendu informoval, že šéfové evropských automobilek se připravují na příchod konkurence z Číny. "Stejně jako Japonci a Korejci začnou být také Číňané konkurenceschopní po celém světě," uvedl generální ředitel německého automobilového koncernu Daimler Dieter Zetsche.
Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem. Generální ředitel francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën Jean-Marc Gales nicméně varuje, že čínské podniky nelze podceňovat. "Některé (čínské) firmy vyrábí již dnes proklatě dobrá auta," řekl.
Agentura DPA upozornila, že německé automobilky, které jsou silné zejména v oblasti luxusních vozů, se zatím čínské konkurence příliš neobávají. "Vycházím z toho, že čínští výrobci budou zpočátku klást důraz na masový trh," uvedl šéf německé automobilky BMW Norbert Reithofer. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě.
Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v období od ledna do října meziročně stoupl o 30 procent na 322.000 vozů.