Fortuna získala od května polovinu trhu stíracích losů, ten roste

23.11.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 23. listopadu (ČTK) - Sázková společnost Fortuna prodala od letošního května dva miliony stíracích losů a získala tak od té doby zhruba polovinu tohoto trhu v ČR. Fortuna o tom dnes informovala ČTK s tím, že prodej losů se bude v Česku dále zvyšovat. Sazka, která měla až do května na prodej stíracích losů monopol, odhadla svůj nynější podíl na trhu na 50 až 60 procent. Věří ale, že se již nebude snižovat.

Současné týdenní tržby Sazky z prodeje stíracích losů se pohybují kolem tří milionů Kč, řekl ČTK Václav Jalovecký, mluvčí Sázkové kanceláře, která počátkem listopadu převzala aktivity zkrachovalé Sazky. "Proti loňskému roku došlo jen k mírnému poklesu tržeb. Je zajímavé, že negativní dopady insolvence a následného konkurzu společnosti se u stíracích losů projevily pouze minimálně. Ve srovnání s jinými produkty vykazovaly stírací losy v průběhu tohoto roku nejlepší výsledky, v některých měsících dokonce lepší než loni," dodal.

Češi loni utratili za losy 233 milionů Kč. "Ještě v loňském roce byly losy zcela na okraji zájmu veřejnosti. Jejich podíl na celkových příjmech loterijního byznysu byl zhruba dvě až tři procenta. Na vyspělých trzích západní Evropy losy naopak patří k nejpopulárnějším loterijním produktům, oblíbené jsou také losy, jejichž výtěžek jde na konkrétní účel," uvedla marketingová ředitelka loterijní divize Fortuny Lenka Janouchová.

V západní Evropě podíl losů na loterijním trhu běžně dosahuje dvaceti procent a tento trend má podle ní budoucnost i v Česku. Pilotní emisi losů Fortuny sázející vykoupili v rekordně krátké době, druhá emise je v prodeji od začátku října. Proto už nyní Fortuna pracuje na zbrusu nových losech, které půjdou do prodeje začátkem roku 2012. Lidé se prý mohou těšit na nové designy losů a především na více prodejních míst. Losy Fortuny lze nyní koupit na téměř 1300 místech po celé ČR. Ovšem Sazka, která má přes 6300 prodejních míst, bude chtít podíl na trhu udržet nebo postupně zvyšovat.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK