ATO rozhodla na základě doporučení hodnoticí komise, která v září jako vítěze zakázky s předpokládanou cenou 300 milionů korun doporučila právě Mediaresearch. Rozhodovala se mezi nabídkami čtyř zájemců o peoplemetrové měření, dva uchazeče ale vyřadila pro formální nedostatky, třetí prý nesplnil zadávací podmínky. Soutěže se kromě Mediaresearch účastnily GfK Czech, ACNielsen Czech Republic a TNS AISA.
Nově se nelíbilo vyřazení zbývajících uchazečů a navrhla zrušení a opakování celého tendru. Podle generálního ředitele televize Jana Andruška tendr prošetřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Andruško upozornil, že ÚOHS může za nějaký čas rozhodnout, že se tendr neuskutečnil v souladu se zákonem. "Pokud bychom mezitím uzavřeli s někým smlouvu, kredibilitu výběrového řízení a následné měření sledovanosti by to podle nás významně poškodilo," řekl minulý týden serveru Mediaguru.cz.
Zástupci České televize a Primy již dříve souhlasili s tím, aby sledovanost měřila Mediaresearch. "Já absolutně nevidím žádný důvod, proč nevyužít výsledků hodnotící komise a nepodepsat smlouvu s Mediaresearch," řekl již dříve ředitel TV Prima Marek Singer.