Ministerstvo v květnu loňského roku schválilo postupné otevírání železničního trhu konkurenci. Dobeš uvedl, že jeho cílem je tento plán dodržet. Půjde o pilotní projekt dle tohoto harmonogramu.
Další výběrové řízení ministerstvo chystá na březen 2012, kdy se bude vyhlášeno výběrové řízení na linky Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Ústí nad Labem - Děčín.
Dopravci jednali také o vzájemném uznávání jízdních dokladů. "Naším cílem je udělat vše pro to, aby cestující mohl použít jednu jízdenku a nemusel si tak při přestupu k jinému dopravci shánět nový doklad," uvedl ředitel odboru veřejné dopravy z MD Ondřej Michalčík.
Dnešního jednání se zúčastnil například generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, majitel Leo Express Leoš Novotný, obchodní ředitel RegioJet Jiří Schmidt či generální ředitel Veolia Transport ČR Radim Novák. Přítomni byli zástupci firem Abellio CZ, Arriva vlaky, Jindřichohradecké místní dráhy, Viamont Regio, Olomoucká dopravní, Svaz dopravy ČR, Sdružení železničních společností a Správy železniční dopravní cesty.
Dominantním dopravcem v Česku jsou České dráhy. Těm na trati Praha - Ostrava konkuruje soukromý dopravce Regiojet podnikatele Radima Jančury.