Za stejné období loňského roku banka vydělala 6,7 miliardy rublů. V letošním prvním pololetí meziročně zvýšila čistý zisk téměř o pětinu na 5,8 miliardy rublů.
Bance se během letošních tří čtvrtletí podařilo zvýšit úvěrové portfolio o 28 procent na 96,755 miliardy rublů, a tím si udržet vůdčí pozici na trhu spotřebitelských úvěrů. Od počátku roku také o 126 procent zvýšila objem úvěrů poskytovaných v hotovosti, čímž vstoupila do desítky největších hráčů v tomto segmentu trhu. Podíl úvěrů v hotovosti dosáhl dvou pětin v celkovém portfóliu, a to je nejvíce v dosavadní historii ruského Home Creditu.
HCFB rovněž využila rostoucí ochoty Rusů šetřit. Objem vkladů během devíti měsíců vzrostl o více než dvě pětiny a k 30. září dosáhl 34,154 miliardy rublů, což představuje 37 procent všech závazků banky.
Klientská databáze se od počátku roku rozšířila o 1,4 milionu lidí na 21,4 milionu Rusů. Podíl včas nesplácených úvěrů klesl na 6,2 procenta z prosincových 6,9 procenta, resp. 7,8 procenta na konci loňského září.
K výsledku přispělo rozšíření bankovní sítě na 822 poboček různých podob. Své úvěry Home Credit nabízí rovněž v 54.000 prodejnách.
"Důsledné naplňování strategie rozvoje univerzální banky odpovídá potřebám našich klientů ohledně úspor a výdajů. Nabídkou jednoduchých produktů a služeb jsme dokázali úspěšně diverzifikovat naše podnikání," uvedl předseda představenstva banky Ivan Svítek.
HCFB je součástí společnosti Home Credit Group, která patří do skupiny PPF. V té ovládá většinu Kellner.