Výstavba nové dopravní tepny trvala šest let, brzdily ji spory o pozemky. Vynaložené náklady byly 2,5 miliardy korun. Dokončený úsek měří pět kilometrů a jeho součástí je několik mimoúrovňových křižovatek, mostů a nadjezdů.
Praha chce, aby se na Vysočanskou radiálu přemístily kamiony, které dosud jezdí po Chlumecké, Kolbenově a Průmyslové ulici. Zakazovat vjezd nákladním autům na jiné silnice ale nechce, řidiči mají výhody zjistit sami.
Rychlost na radiále bude dočasně snížena na 50 kilometrů v hodině. Po dokončení ochranného plotu po ní budou moct jezdit řidiči 80 kilometrů za hodinu.
V budoucnu by měl na tento úsek navázat další, který povede od Kbelské ulice směrem do centra. V Libni by měl navázat na plánovanou severovýchodní část vnitřního Městského okruhu.
Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.